Tuesday, 11 April 2017

MEROKOK ; KETAGIHAN YANG HARUS DIHENTIKAN

BERHENTI SEKARANG!
MEROKOK MERUGIKAN.
Perokok pasif adalah orang yang dipaksa menyedut asap rokok basi yang datang dari perokok. Kepekatan bahan kimia beracun yang terkandung dalam asap rokok basi adalah lebih jika dibandingkan dengan kepekatan asap disedut oleh perokok secara aktif. Anak-anak yang didedahkan pada asap rokok basi ini mengalami risiko lebih tinggi untuk mengalami pelbagai masalah kesihatan. Mereka cenderung untuk mengalami masalah seperti batuk, asma, serta jangkitan paru-paru dan telinga.

Mereka mungkin terpaksa menghidap penyakit yang berpanjangan disebabkan terdedah kepada asap rokok basi. Mereka akan membesar dengan mempercayai merokok adalah satu tabiat normal. Daya fikiran mereka mungkin menjadi lembap dan akhirnya akan hidup sengsara. JANGAN lakukan ini pada mereka.

Berhenti merokok!!! Kalau bukan untuk diri anda, lakukan untuk pasangan atau anak-anak anda.

FAKTA MEMBIMBANGKAN AKIBAT MEROKOK
  • 50% dari golongan lelaki di Malaysia adalah perokok
  • Di Kuala Lumpur, nisbah antara perokok lelaki dan wanita di bawah umur 30 tahun adalah 5:1
  • Kadar merokok dari golongan remaja dan wanita semakin meningkat. 25% dari pelajar sekolah berumur 15 tahun ke atas pernah mencuba merokok dan 70% dari kumpulan ini akan menjadi perokok apabila meninggalkan bangku sekolah
  • 60-75% dari asap rokok akan disedut oleh orang yang tidak merokok
  • Hanya 50% perokok akan dapat menjangkau umur 70 tahun
  • Rakyat Malaysia membelanjakan RM 1.5 billion setiap tahun untuk membeli rokok
KERATAN AKHBAR : KESAN DARIPADA MEROKOK

Sumber : Oh My Media

Sumber : My Metro

Bayangkan, apa perasaan keluarga anda bila mendapat tahu anda mempunyai penyakit seperti berikut akibat merokok?

Keluarga dan rakan-rakan anda pasti akan merasa amat sedih sekiranya mereka tahu anda sedang menderita akibat kanser dan sebagainya. Emosi insan-insan kesayangan anda akan terganggu apabila hidup anda menjadi hancur lebur di hadapan mata mereka. Kehidupan anda akan hanya berkisar pada keperluan perubatan yang membebankan.

KATAKAN TAK NAK PADA ROKOK!!

BAGAIMANA VIVIX HILANGKAN KETAGIHAN MEROKOK?

Kajian menunjukkan pengambilan Resveratrol mengurangkan peningkatan dopamin di dalam otak. Maka ketagihan juga dapat dikurangkan.

  1. VIVIX mendetokskan nikotin dari dalam darah, organ, otak dan lain-lain. Bila nikotin dah tiada, rasa ketagih nak merokok pun hilang
  2. Orang yang merokok merasakan satu "FEELING" bila dia hisap rokok. Sebab tu jadi ketagih, nak lagi..lagi..dan lagi. Bila stop, otak dia akan rasa lain macam dan rasa ingin merokok tu berterusan bagi mendapatkan semula "FEELING" tu. Vivix mampu memberikan "FEELING" tu, jadi bila dia minum vivix, dia tak rasa dah nak merokok
  3. Vivix mengurangkan simptom withdrawal bila berhenti merokok. Simptom ini boleh menyebabkan perokok terkena macam macam penyakit bila berhenti merokok tiba-tiba. Badan "terkejut" dengan keadaan yang dia tak biasa (tiada sumber nikotin). In shaa Allah, dengan vivix boleh meredakan kejutan itu.
Sebaiknya VIVIX diambil bersama dengan DTX COMPLEX untuk detoks segala benda yang ada dalam organ dalaman terutama hati.

TESTIMONI YANG BERJAYA BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX SHAKLEE









Vivix merupakan salah satu ikhtiar bagi perokok tegar untuk berhenti merokok. Saksikan Shaklee Effect En Uzir dalam video ini. SELAMAT MENONTON! šŸ˜Š

video

STOP SMOKING! DON'T KILL YOURSELF

Sekiranya anda ingin berhenti merokok dengan Vivix yang jauh lebih mudah dan selamat, hubungi Shahida :
Whatsapp/telegram : 0145425800
Instagram : _nsm_shahida
Facebook : Nor Shahida
Email : shahidamamat@gmail.com

#pengedarshakleekualaterengganu

Sunday, 9 April 2017

RESDUNG SEMAKIN PULIH DENGAN SET RESDUNG SHAKLEE

Kenali Penyakit Resdung Sebelum Mengubati

Resdung adalah satu masalah yang sering dihadapi orang ramai di Malaysia. Menurut satu kajian, jika kita memilih 10 orang secara rawak untuk mengesan penyakit resdung, didapati 8 orang daripadanya adalah pesakit resdung ringan yang tak perlukan apa apa rawatan. Jelas, masalah ini dihadapi oleh kebanyakan orang tetapi kita tak boleh pandang ringan.


Menurut kamus perubatan, resdung adalah radang yang berlaku dibawah membran dan ianya meliputi dinding ruang sinus. Punca utama adalah akibat jangkitan kuman, alahan atau masalah sistem imun badan seseorang yang tak cukup kuat. Penghidap resdung sangat sensitif kepada habuk, perubahan cuaca, pencemaran alam, bulu haiwan seperti kucing.

Pesakit resdung biasanya sering mengalami keadaan flu seperti hidung tersumbat, rasa pedih pada pipi, sakit sekitar mata dan kepala.

Simptom simptom Penyakit Resdung

Antara simptom anda diserang penyakit resdung termasuklah :



Antara Petua untuk Mencegah Resdung

  • Hindari daripada memelihara haiwan berbulu seperti kucing
  • Elakkan guna sarung bantal, cadar dan selimut berasaskan bulu binatang
  • Kerap bersihkan permaidani
  • Minum air dalam kuantiti banyak (air suam atau mineral)
  • Pakai penutup hidung semasa berkemas rumah
  • Kurangkan atau hindarkan dari makanan laut seperti udang, sotong dan kerang
Testimoni Sendiri : Kulit Muka Berjerawat Teruk akibat Resdung


KRISIS PEMULIHAN RESDUNG & JERAWAT SELAMA DUA BULAN YANG AMAT BERBALOI DENGAN PRODUK SHAKLEE

Nama saya Norshahida Mamat dan berusia 23 tahun. Saya berasal daripada Terengganu dan masih lagi bergelar pelajar di sebuah kolej swasta.
.
Sebelum ini, saya menghadapi masalah resdung dan jerawat yang amat dahsyat sehingga mengganggu banyak tumpuan saya terhadap rutin harian. Setiap pagi, saya pasti akan mengalami masalah bersin yang teruk sehinggakan nak ke kelas pun saya rasa tak selesa.
.
Belum lagi bab jerawat yang penuh di wajah sehinggakan saya rasa malu dan seolah rasa rendah diri. Lagi-lagi bila time datang bulan..bertambah meriah jerawat di wajah saya ni! Masalah resdung ini bukan sahaja membuat bahagian hidung dan seluruh wajah saya menjadi gatal-gatal, malahan ada masanya sehingga tahap saya sakit kepala. Keadaan ini amat mengganggu situasi saya sebagai seorang pelajar kolej.
.
Pada ketika itu, rawatan yang saya mampu dan tahu hanyalah bergantung dengan ubat-ubatan yang dapatkan daripada farmasi. Memang berkesan namun hanyalah sementara. Namun, jika saya stop aje makan ubat terus simptom-somptom tadi datang balik.
Akhirnya, mimpi ngeri saya mula tiba ke penghujungnya apabila saya bertemu dengan produk Shaklee di Facebook upline saya, Mami Ayu Adyani.
.
Setelah menceritakan masalah yang saya hadapi serta sesi konsultasi bersama beliau; saya disyorkan untuk mengambil Vivic sebagai permulaan dengan sukatan satu sudu pada waktu pagi dan satu sudu pada waktu malam. Selain itu, saya turut mengambil produk Shaklee yang lain iaitu kolagen, Alfalfa Complex, Vitamin C, Omega Guard dan ESP; dan masih mengamalkannya sampai hari ini.
.
Kesannya pada peringkat awal tidaklah seperti yang semua orang yang mengalami masalah seperti saya harapkan. Saya mengalami krisis pemulihan selama hampir 2 bulan lamanya. Saya kerap mengantuk dan keletihan, semakin kerap bersin dan paling saya tak suka, makin banyak pula jerawat yang keluar. Namun, sebab saya dah aware mengenai hal ini semasa sesi konsultasi, maka saya teruskan pengambilan suplemen Shaklee secara konsisten.
.
Alhamdulillah..berkat istiqomah dan sabar mengamalkan suplemen Shaklee seperti yang diajar oleh upline saya, dalam masa lebih kurang 9 bulan..masalah resdung saya lama-kelamaan kian berkurangan dan beransur pulih. Tiada lagi masalah bersin di waktu pagi dan paling best, jerawat di muka kian berkurangan! Malahan, kalau ada pun cepat kecut.
.
Saranan saya untuk anda semua di luar sana, cubalah produk Shaklee kerana suplemen Shaklee adalah semulajadi, tidak mengandungi bahan kimia merbahaya dan setiap satu produk telah menjalani ujian klinikal. Saya juga syorkan anda buat juga research tentang produk Shaklee yang sesuai dengan anda di samping mendapatkan konsultasi daripada SID yang boleh guide anda sehingga mendapat hasil yang diinginkan.
.
Juga, jangan lupa untuk sabar dan konsisten amalkan produk Shaklee ini. Sememangnya saya sangat berpuas hati dengan produk Shaklee dan konsultasi yang diberi oleh upline saya. Inilah Shaklee Effect saya!


Anda boleh mengambil SET RESDUNG SHAKLEE yang semulajadi dan khas untuk mengatasi masalah resdung dan in shaa Allah jika anda konsisten ianya mujarab dan anda boleh bebas resdung.


Jangan berlengah untuk mencuba Set Resdung Shaklee bagi mengatasi masalah resdung anda. Produk shaklee adalah produk semulajadi dan selamat. Hakikatnya, penyakit resdung ini jika dibiarkan melarat akan menjadi kronik dan boleh menyebabkan komplikasi kepada otak dan membawa maut!

Hubungi saya sekarang untuk konsultasi percuma.

Daftar ahli untuk harga menarik!

Whatsapp/telegram : 0145425800
Facebook : Nor Shahida
Instagram : _nsm_shahida
Email : shahidamamat@gmail.com

Thursday, 6 April 2017

3 JENIS MAKANAN YANG MENGGALAKKAN PERTUMBUHAN FIBROID

Semakin hari semakin ramai wanita yang mengalami masalah berkaitan rahim iaitu Fibroid. Ia BUKAN KANSER tetapi sejenis tumbuhan daging yang berasal dari otot rahim. Ramai wanita yang ada fibroid dalam rahimnya tanpa disedari kerana tidak menimbulkan apa apa simptom atau gejala.

Ia juga menjadi antara punca wanita mengalami masalah ketidaksuburan, haid malah keguguran yang tentunya merisaukan kerana peluang untuk memperolehi cahaya mata terjejas.

Golongan wanita yang berusia 30 hingga 40-an adalah antara yang selalu mengalami masalah fibroid ini. Menurut Pakar Sakit Puan, Dr. Hamid Arshat, punca fibroid mungkin ada disebabkan oleh faktor baka tapi ada kemungkinan juga kerana pengambilan PEMAKANAN yang menggalakkan pertumbuhan fibroid.


ELAK 3 JENIS MAKANAN INI!!!

Beberapa jenis makanan yang menggalakkan pertumbuhan fibroid dan perlu dijauhi oleh kaum wanita menurut perkongsian di Facebook oleh Dr. Hamid Arshat.

  1. Makanan yang tinggi kandungan gula dan karbohidrat
  2. Makanan ringan, makanan segera dan makanan dalam tin juga disyaki menggalakkan fibroid kerana kandungan pengawet, perisa dan pemanis tiruan
  3. Makanan yang mengandungi phytoestrogen seperti kacang soya (GMO) tetapi kesannya terhadap pertumbuhan fibroid tidak dapat dipastikan


MAKANAN UNTUK MENCEGAH FIBROID

Beliau juga menyarankan wanita supaya mengambil makanan berikut :

  • Makanan anti-estrogen seperti delima, brokoli, kubis, bunga kubis, minyak zaitun, cendawan shitake, anggur merah, chia seeds, oat, teh hijau, jus lemon, kacang almond, walnut, kunyit, dan bawang
  • Minyak kelapa dara, bawang putih, beri, sayuran hijau segar atau mentah seperti ulam juga baik untuk diamalkan bagi mencegah fibroid
PUNCA FIBROID MEMBESAR

Menurutnya lagi, fibroid membesar atas pengaruh hormon estrogen. Bagi penghidap fibroid, kandungan estrogennya tinggi dan berlebihan. Estrogen dikeluarkan oleh ovari dan sedikit dari lemak dan kelenjar adrenal. Biasanya tindakan estrogen ditentang oleh hormon progestron.

Hormon progestron hanya keluar jika ada penetasan telur (ovulasi). Tidak semua pusingan haid ada ovulasi. Oleh itu, kekurangan hormon progestron boleh menimbulkan gangguan haid dan juga menyebabkan wanita kurang subur.

Masalah ini tidak menimbulkan tanda tanda. Jadi, cara terbaik untuk mengetahuinya adalah dengan melakukan ujian imbasan di bahagian peranakan.

BAGAIMANA SHAKLEE MEMBANTU PENGHIDAP FIBROID

Hampir semua penyakit adalah disebabkan oleh radikal bebas termasuklah fibroid ni yang berkemungkinan boleh menjadi kanser dalam jangka masa yang panjang.

Fibroid terjadi kerana terdapat banyak sangat radikal bebas dalam badan kita. Analoginya, radikal bebas seperti bahan beracun. Kalau sikit, mungkin tak berapa nampak kesan tapi kalau dah banyak, ia boleh menyebabkan pelbagai penyakit.

Untuk menghilangkan radikal bebas yang sedia ada dalam tubuh, kita perlukan makanan yang bersifat antioksida. Analoginya, "radikal bebas bersifat asid dan kita perlukan sesuatu yang bersifat alkali untuk meneutralkan radikal bebas sekaligus menghilangkan radikal bebas dari tubuh kita".  Jadi sebagai alternatif untuk mengatasi masalah fibroid, kita boleh ikhtiar dengan pengambilan supplement SHAKLEE.

Vitamin ini merupakan antioksidan yang sangat berkesan

VITAMIN E

  • Antioksidan larut lemak dan salah satu pertahanan tubuh terhadap radikal bebas. Funsinya adalah menghentikan tindakbalas rantai radikal bebas yang menghasilkan lebih banyak radikal bebas. 
  • Vitamin E melindungi sel sel dan membran dari kerosakan. Ia juga mengurangi risiko penyakit jantung dengan melindungi LDL dan mengurangi inflamasi.
VITAMIN C

  • Vitamin C Shaklee bersifat Sustained Release 500mg yang mana pelepasan secara perlahan lahan iaitu 100mg setiap jam. 
  • Mengandungi Bio-flavonoid yang membantu meningkatkan penyerapan vitamin C dan menghalang daripada dirosakkan oleh pengoksidaan dalam badan.
  • Sebagai bahan antioksidan untuk melawan radikal bebas dan meningkatkan daya pertahanan tubuh.
GLA COMPLEX

  • Untuk menstabilkan hormon di dalam badan. 
  • Tumbuhan cyst dan fibroid dirangsang oleh hormon estrogen. Kandungan hormon estrogen yang berlebihan menggalakkan pertumbuhan ini.
CAROTOMAX

  • Vitamin A sebagai antioksidan hebat yang mampu melawan kanser disebabkan oleh radikal bebas dalam tubuh.
  • Agen yang sangat efektif dalam menstimulasi sistem kekebalan untuk melindungi tubuh.
  • Carotomax adalah vitamin A shaklee dalam bentuk Beta-Carotena dan hanya ditukar menjadi vitamin A bila diperlukan.
  • Terdiri daripada enam jenis karotenoid penting yang dipilih daripada gabungan tumbuhan fitokimia dan kita sebagai manusia tidak akan mendapat perlindungan gabungan ini daripada sumber makanan sahaja.
VIVIX

  • Minuman kesihatan yang bersifat antioksida.
  • Resveratrol dalam vivix membantu membaik pulih sel yang rosak supaya berfungsi semula dengan baik.
  • Setiap bahan dalam vivix adalah semulajadi dan telah diuji secara klinikal oleh pihak saintis dan doktor untuk memastikan ia benar benar selamat, semulajadi dan berkesan.
TESTIMONI PENGHIDAP FIBROID DAN CYST




ITU PILIHAN MEREKA..MEREKA DAH CUBA. BAGAIMANA PULA PILIHAN ANDA??

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk shaklee atau untuk konsultasi secara PERCUMA, anda boleh hubungi saya.

Whatsapp/telegram : 0145425800
Facebook : Nor Shahida
Instagram : _nsm_shahida
Email : shahidamamat@gmail.com

#SEBARKEBAIKAN
#PENGEDARSHAKLEEKUALATERENGGANU

Monday, 20 March 2017

PENYAKIT KRONIK : KETAHUI KHASIAT RESVERATROL DALAM VIVIX SHAKLEE

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat para pembaca blog.

Resveratrol adalah sejenis polyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit.


Ia dihasilkan daripada tindak balas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, pendedahan racun, sinar UV dan sebagainya. Biasanya, tumbuhan yang guna racun serangga tidak/kurang menghasilkan bahan ini sebab mereka dilindungi oleh racun itu. Untuk pengetahuan semua, anggur, rasberry dan kacang yang paling banyak menghasilkan RESVERATROL.

Menurut American Cancer Institute, resveratrol merupakan anti-oksidan yang sangat POWER. Anti-Oksidan sangat penting untuk mengelakkan sel badan  daripada "berkarat". Menurut laporan kajian yang dibuat oleh Department of Biochemistry & Molecular Biology, New York Medical College, resveratrol menjadikan proses proliferation dalam kanser payudara menjadi kurang aktif.



Mengikut kajian klinikal, resveratrol sangat penting untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas (atom yang tidak stabil disebabkan oleh pencemaran, cahaya matahari dan pembakaran lemak dalam badan yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit termasuk kanser dan sakit jantung). Resveratrol banyak terdapat di dalam buah anggur dan paling banyak pada kulitnya. Ia berfungsi untuk mengelakkan buah anggur daripada diserang kulat/fungus. Dalam banyak banyak species anggur, anggur jenis MUSCADINE adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol paling tinggi.


pokok anggur muscadine : sumber google

Anggur muscadine besar dia ibarat macam bola golf dan harganya boleh cecah RM 100/biji. Anggur ini yang paling tinggi nilai resveratrolnya. Ikatan kimia dalam anggur ini jauh beza dari anggur jenis lain kerana ia kaya dengan antholyarins, yang mempunyai anti-oksidan yang tinggi dan menunjukkan beberapa kesan anti-tumor termasuk menghalang sintesis DNA dalam kanser payudara dan perkembangan saluran darah termasuk enzim perebak tumor.


Kalau kita tengok anggur yang dijual dekat pasaraya, kadang kadang ada yang dah buruk/berkulat sebab ia bukan jenis muscadine dan kandungan resveratrol dalam anggur itu sangat sedikit. Resveratrol juga terkenal sebagai ejen anti-penuaan. Dalam kajian oleh Douglas Mental Health University Institute resveratrol melindungi kulit serta melambatkan kesan penuaan kulit dan lain lain kesan penuaan pada kulit.


Resveratrol juga berperanan dalam meningkatkan tahap kolestrol baik dan melindungi dari kerosakan arteri, serta menjaga kesihatan jantung. Untuk dapatkan sumber resveratrol, biasanya orang Barat dia suka minum wain merah tetapi bagi kita haram dan kesan alkohol pada wain boleh menyebabkan mabuk.

MANA NAK CARI SUMBER RESVERATROL YANG SELAMAT DAN HALAL?

Mestilah VIVIX kan!! Vivix mengandungi 10 kali ganda resveratrol berbanding produk kesihatan resveratrol yang lain. Satu sudu vivix mengandungi resveratrol bersamaan 100 gelas wain merah. Nampak kan, sekarang orang Islam dah ada alternatif  terbauk lagi halal.

Selain anggur muscadine yang terdapat dalam vivix, ada juga tumbuhan lain yang tinggi resveratrol iaitu Polyganum Cuspidatum. Ini antara bahan utama yang terdapat dalam vivix.


Banyak kajian klinikal dijalankan untuk mengetahui kelebihan resveratrol. Alhamdulillah, kajian membuktikan ia berkesan untuk merawat penyakit darah tinggi, diabetes, kanser dan lain lain. Resveratrol sangat digalakkan untuk mereka yang ingin kekal awet muda. Hasil daripada ujian makmal membuktikan VIVIX SHAKLEE mampu membantu anda rasa muda 25 tahun!

Vivix adalah supplement shaklee yang paling premium  kerana ia membetulkan bahagian yang sakit dari peringkat akar penyakit tersebut.

SEBAB APA KESAN VIVIX BERBEZA UNTUK SETIAP ORANG?

Ok, saya bagi satu analogi supaya anda mudah faham tentang VIVIX. Bayangkan kalau rumah penuh dengan perabot tapi tunggang langgang/bersepah dengan tingkapnya pecah, dinding juga pecah.


CARA VIVIX BERTINDAK :

  • Dia susun dulu perabot yang tunggang langgang tadi
  • Bersihkan sampah sampah yang berselerak dalam rumah
  • Lepas tu baru dia baiki dinding dan tingkap yang pecah
  • Bila keadaan rumah pun dah kemas, baru la VIVIX ni start nak cat dinding rumah, pasang lampu semua nak bagi nampak cantik
Keadaan rumah kita lain lain kan, sebab tu ada orang makan vivix kesan dia cepat je tapi ada juga yang lambat rasai kesannya.

Rumah ibaratkan usus kita. Bayangkan kalau kita tak jaga pemakanan, semua benda masuk dan ada dalam usus kita. Bukan sehari dua je tetapi yang dah bertahun tahun. Jadi, vivix akan buang segala toksin yang ada, lepas tu buang benda yang tak diperlukan oleh badan. Dia bersihkan dalaman dulu, bila dah bersih baru la ia start untuk bahagian luaran pulak supaya kita nampak awet muda je..hehe.


Ada 2 situasi :

  1. Si A ni muka penuh berjerawat dan dia ambil vivix 1/2 botol vivix sehari
  2. Si B pulak, muka pun berjerawat jugak tetapi hanya ambil 1 sudu kecil vivix sehari
Haaa..nampak kan bezanya. Mestilah si A ni yang lebih cepat dapat kesan, lebih cepat nampak kulit cantik manakala si B belum dapat rasa kesannya walaupun dah makan vivix.

SEBAB APA??

Sebab dos vivix yang diambil si A tu lagi banyak, bersesuaian dengan kerosakan dalam tubuh yang perlu dibaiki. Kalau ambil dos terlalu sedikit, lambat la vivix nak buat kerja, nak baiki kerosakan dalam tubuh sebab dos yang sikit tu belum sampai ke kawasan yang rosak.


Beliau ambil supplement Vivix je. Detoks selama 14 hari sebanyak 7 botol vivix digunakan. Maknanya beliau ambil vivix 1/2 botol sehari. Nampak kan kesannya, alhamdulillah beliau dah berjaya.

Ok, setakat ini dulu sharing saya. In shaa Allah, nantikan entry seterusnya. Semoga bermanfaat untuk semua!

TERIMA KASIH SUDI BACA!

BERMINAT NAK CUBA VIVIX?

Sekiranya anda ingin mencuba atau ingin hadiahkan untuk orang tersayang, boleh hubungi saya :

whatsapp/telegram : 0145425800
Facebook : Nor Shahida
Instagram : _nsm_shahida
Email : shahidamamat@gmail.com

Friday, 17 March 2017

9 TIPS KEKAL SIHAT DI MUSIM PANAS


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat pembaca blog šŸ˜Š

"Panasnya hari ni, sudah mandi pun tetap panas" selalu je kita complain macam ni kan.

Cuaca sekarang memang panas, ada sesetengah tempat melebihi suhu persekitaran. Duduk saja saja kat luar rumah pun boleh berpeluh. Kadang kadang sidai kain pun menitik peluh di dahi. Apatah lagi yang bekerja di luar seperti buruh, kontraktor dan petani.


Cuaca yang terlampau panas boleh memudaratkan kesihatan. Jadi, kita perlu amalkan tips kekal sihat di musim panas ini untuk mengelakkan berlakunya demam dan sebagainya.

9 TIPS KEKAL SIHAT DI MUSIM PANAS

Aktiviti jadi terhad terutama sekali aktiviti luar bila keadaan panas. Badan mudah terhidrat atau kekurangan air. Pastikan badan menerima air secukupnya terutama mereka yang dah ada masalah kesihatan, perlu lebih berhati hati.


Antara tips yang diberikan oleh pihak KKM sebagai panduan.

1. Pakai topi atau payung untuk melindungi diri daripada pancaran matahari.

2. Lebihkan masa di rumah dan kurangkan melakukan atau terlibat dengan aktiviti aktiviti luar, terutama sekali aktiviti berat atau di kawasan terdedah secara terus kepada pancaran sinar matahari.

3. Tidak duduk di dalam kenderaan yang tertutup tanpa pendingin hawa.

4. Pakai losyen pelindung matahari. Saya syorkan anda pakai krim HERBAL BLEND SHAKLEE.


Krim ini diperbuat daripada bahan semulajadi iaitu tumbuhan seperti sage, horse chestnut, yarrow dan rosemary. Keistimewaan krim ini ialah ia diperbuat dari tumbuhan, diuji secara klinikal dan yang penting tiada bahan kimia! Haruslah kita sedar, krim dan losyen kebanyakannya mengandungi bahan berbahaya seperti PARABEN dan sebagainya. Jadi bertukarlah kepada Herbal Blend sekarang!

FUNGSI HERBAL BLEND SHAKLEE

  • Melembutkan kulit / tumit kasar
  • Merawat ruam susu / ruam panas / ruam lampin / muka / kepala
  • Menghilangkan luka dan merawat eczema
  • Melegakan gigitan serangga / nyamuk
  • Merawat kulit gatal
  • Menghilangkan parut jerawat / parut chicken pox
  • Losyen harian untuk kulit kering
  • Merawat kesan luka melecur
  • Melegakan badan / kepala ketika tidak sihat
5. Kurangkan minum minuman berkafein dan banyak gula seperti kopi, teh dan teh tarik.

6. Pakai pakaian ringan, nipis dan longgar. Pakai pakaian yang diperbuat daripada material yang membolehkan udara mengalir. Jangan memakai pakaian berwarna gelap kerana ia mudah menyerap haba. Haba yang terperangkap boleh menyebabkan badan menerima implikasi yang tidak baik untuk kesihatan.

7. Minum minuman isotonik untuk gantikan garam yang hilang kerana peluh. Anda boleh cuba PERFORMANCE DRINK SHAKLEE.


KENAPA ANDA PERLUKAN PERFORMANCE DRINK


Manfaat utama :

  • Meningkatkan daya ketahanan badan - memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat, menggantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal, meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh.
  • Membekal tenaga dan daya tahan fizikal - ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolism air dalam tubuh. Ia mengandungi potassium, kalsium, sodium, phosphorus, magnesium dan chloride. Produk ini turut dirumus eksklusif untuk membekalkan tenaga fizikal terutamanya mereka yang menetap di kawasan tropika dan mereka yang aktif dalam kerja harian.
  • Mencegah penyahhidratan - mengurangkan kehausan, melembabkan kulit dan kelihatan muda.
  • Mengekalkan paras gula - terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula darah yang penting bagi tenaga otot dan percepatkan sembuhan akibat kecederaan otot.
Sangat sesuai untuk para atlet, mereka yang berpuasa, sebelum dan selepas pembedahan, tidur lewat malam, tiada selera makan, rendah paras gula dan sebagainya.

8. Guna kipas atau pendingin hawa untuk menyejukkan badan. Apabila badan berada dalam keadaan kepanasan, memang tidak selesa dibuatnya.

9. Banyakkan minum air kosong tanpa mengira tahap aktiviti fizikal.

Semoga perkongsian kali ni bermanfaat dan membantu anda semua terutama mereka yang tinggal di tempat yang alami cuaca dan suhu panas yang tinggi. Jika suhu ditempat anda melebihi suhu persekitaran; biasa 28-30°C, badan akan terkejut dan beri kesan negatif terhadap kesihatan.

Maka, anda dinasihatkan untuk amalkan 9 tips tadi untuk pastikan badan kekal sihat dan bertenaga di musim panas.

Untuk sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan produk SHAKLEE, boleh hubungi saya melalui :

Whatsapp/telegram - 0145425800
Instagram - _nsm_shahida
Email - shahidamamat@gmail.com
Facebook - Nor Shahida


Thursday, 9 March 2017

CARA MENGHILANGKAN JERAWAT DENGAN CEPAT

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Jumpa lagi yer kita untuk entry kali ni. Semoga kalian semua dalam rahmat Allah, dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan. Aamiin..

Entry yang lepas saya dah share bagaimana jerawat terhasil. Kalau ada yang belum baca boleh klik SINIOk, untuk entry terbaru ni ada kesinambungan dari entry lepas iaitu CARA MENGHILANGKAN JERAWAT DENGAN CEPAT.


Dalam entry yang lepas juga, korang dah tahu apa makanan-makanan yang menyebabkan jerawat. Jadi mesti korang nak tahu pulak kan macam mana nak hilangkan jerawat tu tanpa meninggalkan parut selain menghindari makanan tersebut.

CARA TRADISIONAL MENGATASI JERAWAT



1. MENGGUNAKAN AIS BATU - berfungsi untuk meningkatkan sirkulasi darah pada kawasan jerawat sekaligus membantu mengecilkan pori pori pada kulit, membunuh bakteria penyebab jerawat, menghilangkan kotoran pada kulit dan menghilangkan minyak berlebihan pada kulit.
  • Bungkus ais menggunakan kain yang bersih 
  • Letakkan pada wajah yang berjerawat selama beberapa minit 
  •  Ulangi lagi proses tersebut berkali kali sekitar 10-20 kali 
  •  Lakukan cara ini secara rutin hingga jerawat benar benar sembuh

 2. MENGGUNAKAN MADU - madu memiliki banyak khasiat dan manfaat bagi kesihatan tubuh. Madu juga mengandungi antibiotik yang sangat tinggi. Madu dapat mencegah bakteria yang mengakibatkan berlakunya radang oada jerawat.

  • Sediakan madu (pastikan madu asli)
  • Sapu pada jerawat menggunakan kapas dan biarkan selama 25-35 minit
  • Bersihkan wajah menggunakan air yang bersih
  • Lakukan rutin ini hingga mendapat hasil yang maksimum


3. MENGGUNAKAN BUAH TOMATO -
merupakan buah yang kaya dengan kandungan vitamin A dan vitamin C. Kandungan vitamin yang tinggi membuat buah tomato sangat baik untuk dijadikan ubat secara alami untuk menghilangkan jerawat.

  • Sediakan buah tomato yang matang (kemerahan)
  • Potong buah tomato nipis nipis
  • Tutup kawasan berjerawat dengan hirisan tomato tersebut
  • Diamkan sekitar 10-15 minit
  • Lakukan dengan rutin
Ok, korang dah tahu cara tradisional untuk merawat jerawat. Caranya mudah je tetapi kadang kadang tak buat pun. Rasa leceh nak kena siapkan semua bahan kan.

Jangan risau, untuk korang yang nak jimatkan masa, saya ada rahsianya.

Jeng..jeng..jeng..(baca gaya upin ipin) šŸ˜…

Cara ini sangat mudah dan in shaa Allah selepas korang lakukan cara ini, jerawat dah segan segan nak muncul..heheh

Step yang sangat penting korang perlu buat ialah DETOX. Yer detox, korang perlu detox dulu tubuh korang untuk buang segala toksin yang dah bermaharajalela dalam tubuh korang..hehe

Yang dah tahu tu mungkin dah cuba kan..mungkin jugak ada yang tak tahu. Ada yang tertanya tanya, DETOX tu apa?

Ok, jom kita kenal apa itu detox.

Detox adalah proses membuang toksin (bahan beracun) dan kotoran yang tak diperlukan oleh badan. Secara ringkasnya, detox adalah mencuci organ organ penting dalam badan. Saya tekankan sekalli lagi, detox sangat PENTING dan harus diamalkan untuk mengekalkan badan supaya kekal sihat.

Kita selalu dengar kan, sesetengah orang diet dan bersenam tapi berat masih tak turun dan kalau turun pun akan naik balik kan. Tu bezanya diet dengan detox. Tak dinafikan, diet pun salah satu cara yang kita boleh amalkan tapi diet ni tak membuang toksin yang ada dalam badan. Disebabkan toksin tu la badan naik balik atau masih tak turun.

Kenapa pentingnya detox? Bayangkan kalau organ organ penting kita tersumbat dipenuhi lemak, toksin dan sisa buangan, boleh ke organ organ ni berfungsi dengan baik? (Tidak kan)

Apabila badan tidak berfungsi dengan baik, kemungkinan kita akan mengalami macam macam masalah antaranya, sering letih, kulit kusam, sering jatuh sakit dan kurang penyerapan vitamin dan mineral menyebabkan badan tak cukup nutrisi.

Jika kita kurang mengambil berat tentang pentingnya detox, ia akan menyebabkan masalah jerawat yang melampau. Jerawat yang banyak adalah petanda bahawa badan kita terlalu kotor. Bagi kita terutama wanita kan yang sering menjaga penampilan diri akan hilang keyakinan diri untuk tampil berhadapan dengan masyarakat. Saya sangat bersetuju kerana saya sendiri yang mengalami masalah tersebut. Malu nak berjumpa orang dan keyakinan diri sangat kurang, rasa down sangat.

Relaks..kita balik pada detox tadi šŸ˜

Jika kita ambil mudah je tentang detox ni, badan kita berisiko untuk mendapat penyakit yang berbahaya seperti kanser kolon/usus. Badan kita sebenarnya ada parasit (cacing) yang membuatkan kita craving nak makan macam macam. Sebab tu kecik kecik dulu masa sekolah tadika, nurse yang datang selalu bagi ubat cacing..hehe. Jangan biarkan cacing cacing itu membiak šŸ˜±šŸ˜±šŸ˜±

Haaa..panjang lebar pulak duk cerita pasal detox šŸ˜† mesti tertanya tanya kan, bagaimana nak detox? Apa caranya? Sabar, sabar..heheh. Teruskan baca yer kalau nak tahu caranya.

CARA DETOX UNTUK MENGHILANGKAN JERAWAT

First, korang boleh cuba set detox shaklee yang terdiri daripada alfalfa, peppermint ginger plus, dtx complex, herblax dan vivix.


FUNGSI SET DETOX:

šŸŒ¹menjadikan kulit lebih cantik
šŸŒ¹memperbaiki pernafasan
šŸŒ¹menggalakkan kesihatan keseluruhan
šŸŒ¹menggalakkan ketenangan fikiran
šŸŒ¹memelihara kesihatan rambut
šŸŒ¹badan rasa lebih cergas
šŸŒ¹merangsang tenaga
šŸŒ¹menyingkirkan lebihan sisa buangan
šŸŒ¹membantu menurunkan berat badan
šŸŒ¹meningkatkan sistem imun
šŸŒ¹mencuci sistem penghadaman, usus dan hati

Ok, kalau korang rasa macam tak cukup bajet kan nak cuba set detox ni, korang boleh cuba set detox bajet.


1. Dtx complex shaklee - untuk detox hati

šŸ€kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam dtx complex; ekstrak biji benih pokok susu tisel menyokong keupayaan badan menghasilkan protein bagi membantu menjana semula sel sel hati.


2. Herblax shaklee - untuk detox usus

šŸ€pembersihan najis yang tersekat
šŸ€merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
šŸ€membantu masalah sembelit
šŸ€mengempiskan perut

Haa..dah tahu kan caranya..hehe. Atau korang nak cuba yang paling basic boleh jugak iaitu Sustained Release Vitamin C Plus

SR Vita C

šŸŒøsumber antioksidan
šŸŒømeningkatkan imun badan
šŸŒøpenyembuhan luka cepat
šŸŒømengekalkan kolestrol sihat
šŸŒøsebagai asas kolagen
šŸŒømemerangi kanser
šŸŒømemperbaiki kulit

Tapi kan, ada jugak sesetengah orang yang susah nak telan dalam bentuk tablet. Jangan risau ok, shaklee pun ada sedia supplement dalam bentuk cecair. Tahu tak, yang ni memang POWER sangat kesan dia. Nama pun tonik ajaib kan..heheh. Sebab dia boleh sembuhkan macam penyakit tak kira la yang ringan atau yang kronik (kita ikhtiar, in shaa Allah sembuh dengan izinNya).

Nak tahu tak? (Cer teka) šŸ˜‚

Tadaaa...ni dia VIVIX SHAKLEE si tonik ajaib. Ramai yang dah berjaya menyelesaikan masalah mereka dengan vivix. Alhamdulillah...

Vivix Shaklee

šŸ‡merendahkan tekanan darah
šŸ‡mengurangkan kedut halus
šŸ‡memutihkan dan mengurangkan pigmentasi
šŸ‡anti kanser
šŸ‡merendahkan tahap kolestrol
šŸ‡menghalang kejadian tumor
šŸ‡mengawal selia estrogen
šŸ‡mengawal selia insulin
šŸ‡mengurangkan rambut beruban dan gugur
šŸ‡melegakan alergi dan lelah
šŸ‡menghalang alzheimer
šŸ‡mencegah masalah prostat
šŸ‡memperbaiki tekstur kulit


TESTIMONI SHAKLEE

Jom kita lihat, apa kata mereka yang dah berjaya setelah mencuba produk shaklee..alhamdulillah.








Sekarang dah tahu kan, buat la pilihan yang bijak untuk menjaga kesihatan kita. Fast action, fast result. Korang boleh contact sha untuk bantu menyelesaikan masalah korang..in shaa Allah.

Whatsapp : 0145425800
Fb : Nor Shahida
Ig : shahida_nsm
Email : shahidamamat@gmail.com

Ok, kita jumpa lagi di lain entry. Semoga entry ini bermanfaat untuk korang. Terima kasih kerana sudi luangkan masa untuk baca entry ini šŸ˜ŠšŸ˜Š.